Soru:
Sırt çantasıyla seyahat ederken çeşitli diyetler gerekli mi?
J.T. Hurley
2012-01-25 07:37:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Çoğunlukla sırt çantalı bir gezi için yemek planlarken, çok büyük miktarda çok çeşitli patlet karışımına güveniyorum ve sadece biraz sarsıntılı ve çeşitlilik için az sayıda "pişirilebilir" yemek atıyorum. Bundan (bildiğim kadarıyla) herhangi bir hastalığa yakalanmadım, ancak bir arkadaşım, çeşitliliğin olmamasının yürüyüşün stresi nedeniyle sorunlara neden olacağına dair endişelerini dile getirdi. Kendime bir kötülük mü yapıyorum?

Sırt çantasıyla seyahat edeceğiniz süreyi kabaca belirtmek iyi bir fikir olabilir. Birkaç gün mü yoksa bir haftadan fazla mı? Bir kaç hafta?
Gerçek protein ihtiyaçları hakkında birinden haber almayı çok isterim. Bir NOLS blog yazısı, NOLS kurslarından sonra kas kütlesi (ve yağ) kaybını gösteren araştırmayı tartışıyor. Beslenmeye başlamak için ilginç bir yer gibi görünüyor.
Beş yanıtlar:
#1
+11
xpda
2012-01-25 07:54:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tuz gibi kısa süreli şeylerden yeterince aldığınız sürece (normalde sorun değildir), sınırlı bir diyetten kaynaklanan sorunların olması 4-5 günden fazla sürer. Öyle olsa bile, sağlıklı olması için genellikle birkaç Çakmaktaşından çiğnenebilir ve susuz yemekler alıyorum.

"Sınırlı bir diyet nedeniyle sorun yaşaması 4-5 günden fazla sürer" için bir referansınız var mı?
#2
+10
Kate Gregory
2012-12-16 22:59:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Beslenme ihtiyaçlarınızı uzun, orta ve kısa vadeye ayırırdım.

C Vitamini ve A Vitamini gibi şeyler uzun vadelidir. Bir ya da iki hafta kısa kalmanız, yolculuk sırasında ve sonrasında normal yeme alışkanlıklarınıza döndüğünüzde size sorun çıkarmaz. Bunları esasen görmezden gelebilirsiniz, ki bu bir çeşit serseri çünkü bu, bir multivitamin veya diğer takviyeleri alarak düzeltilmesi en kolay eksiklik olacaktır.

Orta vadeli, yağ ve protein olacaktır. Çoğu insan bol miktarda protein yiyor - kurutulmuş dana eti, fıstık ezmesi, fıstık ezmesi - ve yeterince yağ da alıyor. Herhangi bir nedenle "tereyağlı makarna ama peynirli değil" ve "sebzeli beyaz pilav" gibi yemekler yiyor olsaydınız, o zaman belki de protein sıkıntısı çekersiniz. (Belki de tahıllarda bir miktar protein olduğu ve tipik olarak düşündüğümüzden daha azına ihtiyacımız olduğu için söylüyorum.) Bu, çoğunlukla yaptığınız işin miktarı göz önüne alındığında çok erken açlık hissetmek ve belki de iyi uyumamak olarak kendini gösterir. Yeterince uzun süre devam ederse, sindirim problemleri de yaşayabilirsiniz. Uzun yolculuklarla ilgili kitapları okurken, dizanteri başlamadan önce hiç yağsız ve çok az proteinli bir ay gibi görünüyor.

Kısa vadede en büyük endişeniz lif. Herhangi bir meyve veya sebze yemiyorsanız ve beyaz unlu ekmek ve makarna, beyaz pirinç vb. Yediyseniz ve baklagiller yoksa, o zaman lif almıyor olabilirsiniz. Yaşınıza bağlı olarak, bu sadece birkaç gün içinde kendinizi çok rahatsız hissetmenize neden olabilir. Biraz dehidrasyon geçirin çünkü terliyorsunuz ve su içmek her zaman elinizin altında olmayabilir ve kendinizi çok sıkışmış hissedebilirsiniz.

Lifli çözelti, kurutulmuş meyvelerle doluysa, patika karışımınız kadar yakın olabilir. Kurutulmuş meyveyi görmezden gelirseniz veya karışımınız M&M'lerle doluysa, biraz sebze yediğinizden emin olmanız gerekir. Kurutulmuş çorba karışımı güzel öğlen yemeklerine yol açabilir ve bunu sizin için halledebilir veya daha sık yemek yapmayı deneyebilirsiniz. Ya da 50'den fazla kalabalığı hedefleyen reklamlara dikkat edip bir lif takviyesi de getirebilirsiniz. Suya karıştırdığınız tür muhtemelen en iyisidir.

Endişeniz "Sağlıklı ve güçlü hissediyorum, yolculuk sırasında vücudum iyi çalışıyor, ama ara sıra yoksunluk haftalarıyla kendimi uzun vadeli bir sağlık problemine mi hazırlıyorum? "Kesin olarak öyle olmadığını söyleyebilirim. Yıllarca süren koltukta cips yapma alışkanlığı bunu yapabilir; Yeterli lif veya A Vitamini olmadan bir hafta olmaz.

+1, ama beyaz pirinci evde bırak. Neredeyse tüm besinleri uzaklaştırıldı, bu yüzden boş karbonhidrat. Ayrıca sindirimi çok kolay olduğu için vücuda çok hızlı vurur. Onun yerine kahverengi pirinç kullanıyorum. Emilmesi daha uzun sürer ve hala besin içerir. Çoğunlukla, yine de, emilim oranıyla ilgili.
+1 - lif, atlarsam genellikle pişman olduğum bir şey.
#3
+5
Don Branson
2012-12-16 03:07:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Sınırlı bir diyetin size sağlık sorunlarına neden olacağını düşünmüyorum. (uyarı, ben doktor değilim ...)

Ancak, yürüyüşün genellikle yorucu bir aktivite olduğunu unutmayın. Enerjiye ve çok fazlasına ihtiyacınız var. Kısa vadeli, orta vadeli ve uzun vadeli enerjiye ihtiyacınız var. Bir poşetten biraz ton balığı veya somon ve biraz zeytinyağı ve tuz eklenmiş tam buğdaylı makarna, size karbonhidratlardan, orta vadede proteinden ve uzun vadede yağlardan enerji verecektir. susuz kalırken kaybettiklerinizi yenilemek için tuz. Çok daha uzun süre dayanabilirim ve diyetim hedeflendiğinde tepeler daha az etkileyici. Yani muhtemelen hastalanmayacaksınız, ancak kendinizi kısa sürede değiştiriyor olabilirsiniz.

#4
+3
Dante Martinez
2012-06-05 16:56:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bu aynı zamanda sınırlı diyetinizin neleri içerdiğine de bağlıdır. Gerekirse aylarca fasulye ve pirinç dışında hiçbir şeyle oldukça iyi yaşayabilirsiniz. Yol karışımı ve sarsıntı, muhtemelen o kadar değil.

Bir patikada yiyebileceğiniz en kötü şeylerden biri, patika karışımıdır. Fındıkların sindirimi çok uzun sürer ve onları sindirmek için çok ihtiyaç duyulan kaloriler yakılır. Her türden etin sindirimi daha zordur ve sarsıntı daha da kötüdür. En azından et veya kurutulmuş et size çok ihtiyaç duyulan proteini sağlar. İz karışımı karnınızı dolduracaktır ancak yoğunluğu nedeniyle özellikle besleyici veya kalorili değildir.

Birkaç iyi fasulye ve pirinç tarifleri bulun. Bunlar yoğunluk başına çok daha fazla kaloridir ve ihtiyacınız olan karbonhidrat, şeker, yağ ve proteini sağlar.

Cevizlerle ilginç: Her zaman gezilere (dağ ve deniz / nehir) fındık getirmem tavsiye edilir çünkü doymuş hissetmeye yardımcı olurlar. Hikayenin sadece yarısı bu mu?
Kuruyemiş bilgileri için bir alıntıyla ilgilenirim. Yağ kaynağı olarak ne önerirsiniz?
#5
+1
Danubian Sailor
2012-06-05 12:45:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bazı insanlar sınırlı beslenmeye karşı büyük direnç gösteriyor.

Dağcılık sırasında tanıştığım insanlardan, diyetlerinin çoğunlukla irmik ağırlıklı olduğu yüksek dağ gezileri hakkında pek çok hikaye duydum süt tozu ile karıştırılmış toz (laktoz intoleransı nedeniyle benim için yenilmez bir şey). İçlerinden biri 1.5 hafta sonra 10 kg kilo verdiğini söyledi ... ama yine de kendini iyi hissediyordu ...

Bununla birlikte, bir erkek için orta zorlukta sırt çantasıyla seyahat için kalori kullanımı yaklaşık 5000- Günde 6000, çok yüksek (ölçümlere katıldım).



Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 3.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.
Loading...